27.12.14

Інтегрована майстерня музики і слова «Лише поезія і музика так возвеличують любов…»



«Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною», - писав В. Сухомлинський. Пропоную інтегровану творчу майстерню музики і слова «Лише поезія і музика так возвеличують любов…» для старшокласників. Майстерня присвячена року музики і літератури.



Творча мастерня скрапбуку та буккросингу «Прочитай! Відгукнись! Поділись!»


Як залучити до читання книг якомога більше дітей класу ? Спробуйте поєднати, здавалось би, непоєднуване: читання із сучасною технікою рукоділля – скрапбукінгом, а ще додайте елементи буккросингу – цікавого способу обміну книгами, що діє під гаслом: «Прочитай і відпусти!» Що в результаті?  Читайте далі...

Творча мастерня скрапбуку та буккросингу «Прочитай! Відгукнись! Поділись!» успішно зреалізована для позакласної роботи учнів п’ятих класів. У рамках Всеукраїнський конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу», який передбачав лише «творче письмо» -написання відгуку на прочитану книгу, п'ятикласники виявили бажання розширити завдання й створили свій перший скрапбук. І, як роблять це справжні буккросери, обмінятися найцікавішими книгами, що їх пропонувало для прочитання видавництво «Грані-Т». Як результат - 1 місце у міському і третє в обласному етапах, але найважливіше – позитивні емоції дітей і радість творення...







Творча майстерня зі створення буктрейлера




Як уникнути одноманітності на уроках літератури, реалізувати ключовий принцип успішності, за якого кожен учень зможе знайти для себе ту сферу діяльності, яка імпонує найбільше і в якій можна якнайкраще проявити творчі здібності?

Погодьтеся: чим більше читатимуть наші діти, тим краще вони орієнтуватимуться в житті і знатимуться на людях. Залучити сучасних учнів до сучасної книги можна лише сучасними методами і прийомами. Скажімо, чому б не змоделювати урок позакласного читання як презентацію книги у форматі бук трейлера? Для дітей – динамічно, креативно і несподівано, для вчителя – не в усьому передбачувано, але як цікаво!!!

Цікавою видалася для семикласників робота у творчій майстерні з конструювання буктрейлера за книгою Володимира Рутківського «Джури-характерники». Діти залюбки розробляли сюжет буктрейлера, здійснювали розкадрування епізодів, «начитували» звукову доріжку, працювали над створенням загального фону проміжних і ключових кадрів; а ще знайомилися з творчою майстернею автора, проходили шляхом вдосконалення, що його обрали для себе козаки-характерники, і формували перспективу становлення власного характеру, керуючись народною настановою:
«Посієш вчинок – здобудеш звичку, посієш звичку – здобудеш характер, посієш характер – пожнеш долю»...



Примітка. Буктрейлер (анг. book – книга, trailer – тягач, анонс) – особливий вид книжкової реклами, короткий відеоролик, який створює візуальний образ книги, дозволяє яскраво й образно розповісти про твір, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.





Творча майстерня відносин і ціннісних орієнтацій «Мрії – це крила, що міцніють у польоті»



Переконана, що між літературою, візуальність якої є закодованою у слові, і кіномистецтвом, візуальність якого є відкритою, існує багато взаємозв’язків та взаємопроникнень, а це можна дуже цікаво й ефективно використовувати на уроках літератури, зважаючи ще й на те, що в сучасних школярів образне кіномислення розвинене дуже добре.

Підтвердженням цього слугувала кіномайстерня відносин та ціннісних орієнтацій «Мрії – це крила, що міцніють у польоті», що була проведена за оповіданням Є.Гуцала «Олень Август» і мала головним своїм завданням аналіз твору з позицій відносин між його персонажами та емоційних станів, що їх переживали герої. Сюжет твору дозволив «перенестися» у справжню кіномайстерню, де працювали усі: одні розробляли плакат-анонс твору, інші, – використовуючи різні види читання, маркували текст, створюючи «кінопанораму емоцій» засобами сучасної фотографії; група «мрійників» намагалася знайти відповідь на дивне й, здавалося б на перший погляд, зовсім не дотичне до твору запитання, що його поставив польський письменник-фантаст Станіслав Лем:
«З гарної мрії можна зварити чудове варення, якщо додати трохи цукру й фруктів. Що, на вашу думку, є тим цукром, а що фруктами?»
А ще учні порівнювали мрію життя головного героя з власними, намагаючись «візуалізувати» останні через діалог-інсценізацію та аудіомонолог Богдана Ступки «Крила»...






Творча майстерня самопізнання «Веселкова країна успіху»



Як віднайти простір для формування читацької компетентності на уроці мови? А чому б не спробувати вивчати мовні явища на матеріалі твору художнього, газетної, журнальної статті, листа? До речі, цікаво, що система літературної освіти Франції (над створенням технології творчої майстерні працювала саме група французьких психологів та педагогів) передбачає глибоку інтеграцію мови і літератури, що здійснюється саме в такий спосіб, з однією суттєвою особливістю: кількість пропонованих для текстуального вивчення творів – незначна, але усі вони є справді знаковими, «впізнаваними» для французького читача.

Я спробувала подати мовну тему «Словотвір» у форматі творчої майстерні самопізнання «Веселкова країна успіху». Дидактичним матеріалом для вивчення матеріалу слугували притчі Бруно Ферреро про життєвий успіх, газетні та журнальні статті про успішних українців, поезії сучасних авторів. ...




Автор блогу


ФЛЕШАР ОЛЕКСАНДРА БОГДАНІВНА
вчитель української мови та літератури Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей №6 імені Назарія Яремчука»

Мої профілі:



Педагогічне кредо: "Слово, що йде від серця, проникає в серце"

Якщо любити, то ... всім серцем
Якщо йти, то ... красиво
Якщо плакати, то ... від щастя.
Якщо жити, то ... яскраво.
Якщо відчувати, то ... щиро.
Якщо погляд, то ... улюблених дитячих оченят.
Якщо вірити, то … в БОГА.


Твіти

Мітки блогу

"Мені однаково..." ( 1 ) «Джури-характерники» ( 1 ) «Домовичок з палітрою» ( 1 ) Богдан Ступка ( 2 ) буккросинг ( 1 ) буктрейлер ( 1 ) Валерій Войтович ( 1 ) Василь Симоненко ( 1 ) дитячий український гімн ( 1 ) доля ( 1 ) доторкнися до слова ( 3 ) Єрко Владислав ( 1 ) життєпис письменника ( 1 ) Іван Франко ( 1 ) інтегрована майстерня музики і слова ( 1 ) квест ( 1 ) кіномайстерня ( 1 ) книга року ( 1 ) комплексно-хвильовий урок ( 1 ) Ліна Костенко ( 2 ) майстерня творчого письма ( 1 ) методика літератури ( 1 ) Місто як усмішка долі ( 1 ) муза ( 1 ) мультимедійні презентації ( 1 ) Ольга Богомолець ( 1 ) Паленко Максим ( 1 ) Роман Сасанчин ( 1 ) Рутківський Володимир ( 1 ) скрапбук ( 1 ) Скрябін ( 1 ) слава ( 1 ) Тарас Шевченко ( 2 ) творча майстерня ( 7 ) технологія творчої майстерні ( 7 ) Тіна Кароль ( 1 ) урок-творча майстерня міста ( 1 ) формування читацької компетентності ( 7 ) Штанко Катерина ( 1 ) Global Teacher Prize ( 1 ) Nancie Atwell ( 1 )