21.02.15

Від життєпису письменника до захоплення літературою…


«Від життєпису письменника до захоплення літературою…» - таку назву має розроблений мною освітній проект, завдання якого - продемонструвати цікаві, нетрадиційні, інколи навіть несподівані підходи до вивчення біографії письменника.

З огляду на специфіку викладання цієї теми в 5-6-х, 7-8-х, 9-11-х класах, у рамках проекту виокремлено два тематичні модулі:

  • «Український письменник: доля, епоха, час», що передбачає виклад життєпису письменника в контексті суспільних, культурно-історичних подій доби;
  • «Розкрилля душі» - реалізація завдань цього модуля дасть змогу продемонструвати учням світоглядно-ціннісні орієнтири митця слова, його громадянську позицію, простежити витоки творчості і отримати уроки життєвої мудрості, що їх він дає нащадкам.

Проект передбачає моделювання нових підходів до вивчення життєпису Т.Шевченка, І.Франка, Лесі Українки і Б.Лепкого. Такий вибір зумовлений кількома причинами: по-перше, це знакові постаті в українській літературі, і для того, щоб подолати певну «хрестоматійність», традиційність у викладі їх біографій, запропоновано комплекс взаємопов’язаних видів діяльності в українознавчому, а головне, сучасному для дітей різних вікових категорій контексті. По-друге, творчість цих письменників вивчається як у середніх, так і в старших класах, а відтак поданий у цікавій формі життєпис письменника стане змістовою основою, що сприятиме позитивному емоційному налаштування учнів на сприйняття творів того чи іншого письменника. Вивчення життєпису Богдана Лепкого запропоновано з метою продемонструвати різні види роботи на уроках літератури рідного краю.

У рамках проекту, зокрема на його діяльнісному етапі, передбачено проведення:


  1. циклу уроків-досліджень «Територія міфу чи реальності» з використанням елементів технології критичного мислення та технології творчої майстерні;
  2. циклу інтегрованих уроків з широкою міжпредметною інтеграцією (література-математика-образотворче мистецтво; література-географія-історія; література-риторика-мистецтво театралізації тощо);
  3. циклу уроків-творчих майстерень зі створення біографічного есе, біографічних кросенсів, екзистенційних діалогів;
  4. уроку-діалогу поколінь з використанням елементів технології діалогічного навчання;
  5. уроку-літературного диліжанса;
  6. реалізація мистецьких та учнівських короткотривалих проектів («Життєпис письменника в плакатах та марках: цікаво і несподівано», «Легенди письменницького роду», «Топ-10 цікавих фактів з життя улюбленого письменника») тощо.

Результатом діяльності учасників проекту (учнів 6-7-х, 9-10-х класів) стануть створені ними біографічні есе, біографічні кросенси, асоціативні етюди, сценарій, фотоколаж, колективний плакат життєпису митця, екзистенційні діалоги з письменником, біографічні інформаційні кейси, виступи, літературні диктанти, дописи на сайт школи, екскурсійна поїздка у с. Тухлю, сходження на гору Захар Беркут тощо.



Презентація освітнього проекту "Від життєпису письменника до захоплення літературою…"



0 коментарі:

Дописати коментар

Автор блогу


ФЛЕШАР ОЛЕКСАНДРА БОГДАНІВНА
вчитель української мови та літератури Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей №6 імені Назарія Яремчука»

Мої профілі:



Педагогічне кредо: "Слово, що йде від серця, проникає в серце"

Якщо любити, то ... всім серцем
Якщо йти, то ... красиво
Якщо плакати, то ... від щастя.
Якщо жити, то ... яскраво.
Якщо відчувати, то ... щиро.
Якщо погляд, то ... улюблених дитячих оченят.
Якщо вірити, то … в БОГА.


Твіти

Мітки блогу

"Мені однаково..." ( 1 ) «Джури-характерники» ( 1 ) «Домовичок з палітрою» ( 1 ) Богдан Ступка ( 2 ) буккросинг ( 1 ) буктрейлер ( 1 ) Валерій Войтович ( 1 ) Василь Симоненко ( 1 ) дитячий український гімн ( 1 ) доля ( 1 ) доторкнися до слова ( 3 ) Єрко Владислав ( 1 ) життєпис письменника ( 1 ) Іван Франко ( 1 ) інтегрована майстерня музики і слова ( 1 ) квест ( 1 ) кіномайстерня ( 1 ) книга року ( 1 ) комплексно-хвильовий урок ( 1 ) Ліна Костенко ( 2 ) майстерня творчого письма ( 1 ) методика літератури ( 1 ) Місто як усмішка долі ( 1 ) муза ( 1 ) мультимедійні презентації ( 1 ) Ольга Богомолець ( 1 ) Паленко Максим ( 1 ) Роман Сасанчин ( 1 ) Рутківський Володимир ( 1 ) скрапбук ( 1 ) Скрябін ( 1 ) слава ( 1 ) Тарас Шевченко ( 2 ) творча майстерня ( 7 ) технологія творчої майстерні ( 7 ) Тіна Кароль ( 1 ) урок-творча майстерня міста ( 1 ) формування читацької компетентності ( 7 ) Штанко Катерина ( 1 ) Global Teacher Prize ( 1 ) Nancie Atwell ( 1 )