Комплексно-хвильовий урок за технологією творчої майстерні – Цікаво, динамічно, незвично!
Це - урок-калейдоскоп, який вкотре переконує в універсальності застосування технології творчої майстерні, можливості її поєднання з новими формами організації навчання й елементами інших технологій.
Зауважу, що комплексно-хвильовий урок – нетрадиційна форма організації навчання, що передбачає вивчення однієї теми на кількох різних уроках, які в один день проводяться у тому чи іншому класі (паралелі). Для прикладу, на уроці математики, української мови, природознавства, образотворчого мистецтва, світової літератури, англійської мови в п’ятому класі запропоновано вивчення теми «Дім»; у восьмому класі урок фізики, хімії, української літератури, основ здоров’я, історії проводився за темою «Вогонь».
Такий комплексний підхід, як показала практика (відрадно, що вчителі саме нашої школи мали можливість апробувати таку незвичну форму проведення уроків), дає змогу не лише надзвичайно ефективно інтегрувати знання з різних предметів, розглянувши в різних «площинах», як у калейдоскопі, те чи інше питання, проблему, «сфокусувати» увагу на їх важливості; сформувати вміння аналізувати, зіставляти й узагальнювати те, що вивчається, з тим, що вже відомо школярам, але й спонукає учнів до пошуку незвичних «ракурсів», «точок дотику», а відтак вчить критично мислити й робити цікаві «відкриття». Надважливо, щоб інформація, яку подає вчитель, логічно пов’язувалась з тією, що її учні вже отримали на попередньому уроці, не дублювалась й передбачала елемент «несподіванки», «відкриття», а форми й методи роботи обов’язково носили цікавий пізнавально-дослідницький, ігровий характер, передбачали простір для імпровізації, а відтак сприяли цілісності сприйняття матеріалу.
Спробуйте і Ви, переконана: буде цікаво!
КОМПЛЕКСНО-ХВИЛЬОВИЙ УРОК з української мови (5 КЛАС)
ТЕМА УРОКУ. ДІМ, ДЕ ЖИВЕ ВІРА, КАЗКА І МРІЯ…
ВИД УРОКУ. Урок творча майстерня
ПЕРЕБІГ УРОКУ
Ø Пригорща слів для гарного настрою: «Дім, де живе віра, казка і мрія»
2. Соціоконструкція
Ø Діалог-пошук «Домовичок-Хтосик»
ØКультура мовлення: «Житель чи мешканець?»
3. Проміжне афішування
Ø Реклама-анонс пригодницької повісті Марини Павленко «Домовичок з палітрою» і казкокартини С. Вербещука, І. Андрусяка «Сонячні дні домовичка Мелетія»
Ø Культура мовлення: «Житель чи мешканець?»
Ø Гра «Миттєва реакція»
4. Соціалізація та афішування
Ø Психогеометричний тест на визначення типу особистості «Наскільки я статковитий і домовитий?» (на основі многокутників (зв’язок з математикою))
Ø Робота в групах
Група 1. Дім, в якому живе віра
- робота з деформованим текстом (біблійна притча «Дім на камені чи дім на піску?);
- завдання-зіставлення «Фундамент речення-фундамент дому-фундамент як основа життя»;
- завдання-проекція «Тут живе віра. Тернопільські храми: давні й нові».
Група 2. Дім, в якому живе казка
- завдання з елементами критичного читання «Домовик»;
- робота із текстами різних стилів мовлення (зіставлення графічної ілюстрації «Домовик» Валерія Войтовича, міфу «Домовик», вірша п’ятикласниці «Домовичок-шкідничок»)
Група 3. Творчий проект «Дім, в якому живе мрія»(на основі випереджувального завдання)
- захист творчих проектів;
- хвилинка-цікавинка «Чому домовичок полюбляє число 3?».
5. Рефлексія
Д
Ілюстрації: Валерій Войтович
Д
омовик любить самотність і спокій. Живе в печі, під піччю, чи в запічку, а то й на горищі, або під порогом хати. Іноді має свою господиню, яку називає Доманею чи Домцею. Домовик не терпить, коли в хаті сварка, особливо, коли б’ють горщики. Лютує, коли залишений на самоті, коли нема окропу в печі. Аби усі були здорові, щоб жилося і булося, Домовик покаже, як вибрати для хати вдале і щасливе місце: не любить, коли хату ставлять на роздоріжжі, або там, де росте бузина, верба, осика...
Ілюстрації: Валерій Войтович
0 коментарі:
Дописати коментар