Переконана, що між літературою, візуальність якої є закодованою у слові, і кіномистецтвом, візуальність якого є відкритою, існує багато взаємозв’язків та взаємопроникнень, а це можна дуже цікаво й ефективно використовувати на уроках літератури, зважаючи ще й на те, що в сучасних школярів образне кіномислення розвинене дуже добре.
Підтвердженням цього слугувала кіномайстерня відносин та ціннісних орієнтацій «Мрії – це крила, що міцніють у польоті», що була проведена за оповіданням Є.Гуцала «Олень Август» і мала головним своїм завданням аналіз твору з позицій відносин між його персонажами та емоційних станів, що їх переживали герої. Сюжет твору дозволив «перенестися» у справжню кіномайстерню, де працювали усі: одні розробляли плакат-анонс твору, інші, – використовуючи різні види читання, маркували текст, створюючи «кінопанораму емоцій» засобами сучасної фотографії; група «мрійників» намагалася знайти відповідь на дивне й, здавалося б на перший погляд, зовсім не дотичне до твору запитання, що його поставив польський письменник-фантаст Станіслав Лем:
Підтвердженням цього слугувала кіномайстерня відносин та ціннісних орієнтацій «Мрії – це крила, що міцніють у польоті», що була проведена за оповіданням Є.Гуцала «Олень Август» і мала головним своїм завданням аналіз твору з позицій відносин між його персонажами та емоційних станів, що їх переживали герої. Сюжет твору дозволив «перенестися» у справжню кіномайстерню, де працювали усі: одні розробляли плакат-анонс твору, інші, – використовуючи різні види читання, маркували текст, створюючи «кінопанораму емоцій» засобами сучасної фотографії; група «мрійників» намагалася знайти відповідь на дивне й, здавалося б на перший погляд, зовсім не дотичне до твору запитання, що його поставив польський письменник-фантаст Станіслав Лем:
«З гарної мрії можна зварити чудове варення, якщо додати трохи цукру й фруктів. Що, на вашу думку, є тим цукром, а що фруктами?»А ще учні порівнювали мрію життя головного героя з власними, намагаючись «візуалізувати» останні через діалог-інсценізацію та аудіомонолог Богдана Ступки «Крила»...
0 коментарі:
Дописати коментар